Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2041321204   Del treball per projectes a l'activitat científica escolar al Botey
2021-2022   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   9/11/2021 - 21/3/2022 (25 hores) de 17:30h a 19:30h
   ESC Antoni Botey
   av. Doctor Bassols, 77 A (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
  
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   L’Escola Antoni Botey treballa per projectes entorn a un centre d’interès, ambients, racons i caixes
d’aprenentatge.
La formació s’acorda que contingui els aspectes més fonamentals tant pel que fa a
eines de la didàctica de les ciències experimentals, com a continguts (que es treballaran dins del
marc teòric de la modelització). Al llarg de les sessions del taller es compaginarà la presentació de
diferents eines didàctiques amb el treball pràctic en què s’aplicaran per transformar o crear de nou
alguns dels projectes, ambients o caixes que estructuren l’aprenentatge de l’alumnat.
  
Objectius   O1. Transformar o crear de nou projectes, ambients o racons de ciències per poder-les treballar en
profunditat.
O2. Assolir els continguts bàsics sobre eines didàctiques per treballar les ciències a l’aula: preguntes,
representacions i experimentació.
O3. Assolir els continguts bàsics sobre el treball de modelització i els models bàsics per treballar
ciències a l’aula d’infantil i primària: matèria, ésser viu.
  
Continguts   La pregunta investigable.
Fases de la recerca científica
Plantejament d’hipòtesis
Disseny dels experiments
Treball amb les dades
Comunicació dels resultats.
  
Observacions   En el cas de les formacions en línia síncrones, cal identificar-se amb l’usuari XTEC individual i connectar-se amb un dispositiu amb càmera, altaveus/auriculars i micròfon operatius, que s’hauran d’activar a requeriment de la persona formadora"
  
Formador/a   Àngela Garcia Lladó
  
Avaluació   Per a cada objectiu plantejat es descriuen els següents criteris d’avaluació.
O1. Transformar o crear de nou projectes, ambients o racons de ciències per poder-les treballar en
profunditat.
● C.1.1. Aprendre a analitzar situacions del món amb una mirada científica.
● C.1.2. Analitzar els projectes presents i focalitzar els punts on es podria donar un
aprenentatge científic.

O2. Assolir els continguts bàsics sobre eines didàctiques per treballar les ciències a l’aula: preguntes,
representacions i experimentació.
● C.2.1. Aprendre les característiques i objectiu de les preguntes productives i investigables.
● C.2.2. Proposar al llarg de la unitat didàctica representacions en diferents formats (gràfic,
gestual, parlat, escrit) i amb diferents objectius (exploració idees prèvies, construcció d’idees
o avaluació).
● C.2.3. Fer un disseny experimental que s’adeqüí al context i objectius de la seva unitat
didàctica.

O3. Assolir els continguts bàsics sobre el treball de modelització i els models bàsics per treballar
ciències a l’aula d’infantil i primària: matèria, ésser viu.
● C.3.1. Conèixer les característiques del model de matèria, així com la seva evolució al llarg
dels cicles d’educació infantil i primària.
1● C.3.2. Conèixer les característiques del model de matèria, així com la seva evolució al llarg
dels cicles d’educació infantil i primària.
  
Requisits de  certificació   Assitència al 80% de les sessions sincròniques i valoració positiva del la tasca encomanada.
  
Persones  destinatàries   Docents del centre
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   09/11/2021   1700   1900 
 Sessió 2   dilluns   15/11/2021   -   - 
 Sessió 3   dimarts   23/11/2021   -   - 
 Sessió 4   dilluns   29/11/2021   -   - 
 Sessió 5   dimarts   11/01/2022   -   - 
 Sessió 6   dilluns   17/01/2022   -   - 
 Sessió 7   dilluns   24/01/2022   -   - 
 Sessió 8   dimarts   01/02/2022   -   - 
 Sessió 9   dimarts   15/03/2022   -   - 
 Sessió 10   dilluns   21/03/2022   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent