2041321204 |
Del treball per projectes a l'activitat científica escolar al Botey |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
9/11/2021 - 21/3/2022 (25 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Antoni Botey |
|
av. Doctor Bassols, 77 A (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’Escola Antoni Botey treballa per projectes entorn a un centre d’interès, ambients, racons i caixes
d’aprenentatge.
La formació s’acorda que contingui els aspectes més fonamentals tant pel que fa a
eines de la didàctica de les ciències experimentals, com a continguts (que es treballaran dins del
marc teòric de la modelització). Al llarg de les sessions del taller es compaginarà la presentació de
diferents eines didàctiques amb el treball pràctic en què s’aplicaran per transformar o crear de nou
alguns dels projectes, ambients o caixes que estructuren l’aprenentatge de l’alumnat.
|
| |
Objectius |
O1. Transformar o crear de nou projectes, ambients o racons de ciències per poder-les treballar en
profunditat.
O2. Assolir els continguts bàsics sobre eines didàctiques per treballar les ciències a l’aula: preguntes,
representacions i experimentació.
O3. Assolir els continguts bàsics sobre el treball de modelització i els models bàsics per treballar
ciències a l’aula d’infantil i primària: matèria, ésser viu.
|
| |
Continguts |
La pregunta investigable.
Fases de la recerca científica
Plantejament d’hipòtesis
Disseny dels experiments
Treball amb les dades
Comunicació dels resultats.
|
| |
Observacions |
En el cas de les formacions en línia síncrones, cal identificar-se amb l’usuari XTEC individual i connectar-se amb un dispositiu amb càmera, altaveus/auriculars i micròfon operatius, que s’hauran d’activar a requeriment de la persona formadora"
|
| |
Formador/a |
Àngela Garcia Lladó
|
| |
Avaluació |
Per a cada objectiu plantejat es descriuen els següents criteris d’avaluació.
O1. Transformar o crear de nou projectes, ambients o racons de ciències per poder-les treballar en
profunditat.
● C.1.1. Aprendre a analitzar situacions del món amb una mirada científica.
● C.1.2. Analitzar els projectes presents i focalitzar els punts on es podria donar un
aprenentatge científic.
O2. Assolir els continguts bàsics sobre eines didàctiques per treballar les ciències a l’aula: preguntes,
representacions i experimentació.
● C.2.1. Aprendre les característiques i objectiu de les preguntes productives i investigables.
● C.2.2. Proposar al llarg de la unitat didàctica representacions en diferents formats (gràfic,
gestual, parlat, escrit) i amb diferents objectius (exploració idees prèvies, construcció d’idees
o avaluació).
● C.2.3. Fer un disseny experimental que s’adeqüí al context i objectius de la seva unitat
didàctica.
O3. Assolir els continguts bàsics sobre el treball de modelització i els models bàsics per treballar
ciències a l’aula d’infantil i primària: matèria, ésser viu.
● C.3.1. Conèixer les característiques del model de matèria, així com la seva evolució al llarg
dels cicles d’educació infantil i primària.
1● C.3.2. Conèixer les característiques del model de matèria, així com la seva evolució al llarg
dels cicles d’educació infantil i primària.
|
| |
Requisits de certificació |
Assitència al 80% de les sessions sincròniques i valoració positiva del la tasca encomanada.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents del centre
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
09/11/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dilluns |
15/11/2021 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimarts |
23/11/2021 |
- |
- |
Sessió 4 |
dilluns |
29/11/2021 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimarts |
11/01/2022 |
- |
- |
Sessió 6 |
dilluns |
17/01/2022 |
- |
- |
Sessió 7 |
dilluns |
24/01/2022 |
- |
- |
Sessió 8 |
dimarts |
01/02/2022 |
- |
- |
Sessió 9 |
dimarts |
15/03/2022 |
- |
- |
Sessió 10 |
dilluns |
21/03/2022 |
1700 |
1900 |
|
| |